Het Jabikspaad - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Petra N. Teeninga-Reitsma - WaarBenJij.nu Het Jabikspaad - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Petra N. Teeninga-Reitsma - WaarBenJij.nu

Het Jabikspaad

Blijf op de hoogte en volg Petra N.

28 November 2013 | Nederland, Hoogeveen

Eergister kreeg ik 1 route binnen, gister de rest en vandaag nog een Nederlandse vertaling van de GR654, De Weg van Vezelay.
Het vergt nog een hele studie om uit te zoeken hoe de verschillende reisgidsen werken en welke route je moet nemen.

Ik begin met de eerste gids: Het Jabikspaad.
Hierin staan routes voor fietsen en wandelaars. Ze staan beschreven van noord naar zuid en andersom. En om het nog een beetje ingewikkelder te maken is er een westelijke route via Franeker en een oostelijke route via Leeuwarden, die bij Jirnsum weer bij elkaar komen.

Ik had al besloten dat ik bij Zwarte Haan, bij de Waddenzee wil beginnen en ik wil graag via Franeker lopen omdat ik dat een mooi stadje vind. In totaal kom ik dan op 147,3 km.

Etappe 1 Oost: Zwarte Haan - St.-Jacobiparochie (6,3 km)
Etappe 1 West: St.-Jacobiparochie - Mienskarleane (7,2 km)
Etappe 2 West: W. Binnemaleane - Arkens (7,2 km)
Etappe 3 West A: Arkens - Tzum (7,4 km)
Etappe 4 West: Tzum - Fietstunnel N359 (6,4 km)
Etappe 5 West: Fietstunnel N359 - Jorwert (7,5 km)
Etappe 6 West: Jorwert - Dillebrege (6,8 km)
Etappe 7 West: Dillebrege - Jirnsum (6,1 km)
Etappe 8: Jirnsum - Akkrum/ ophaalbrug (4,5 km)
Etappe 9: Akkrum - Fjurlanswei (7,4 km)
Etappe 10: Fjurlanswei - Nieuwe Brug (8,1 km)
Etappe 11: Nieuwe Brug - Woudsterweg (7,1 km)
Etappe 12: De Knipe - Mildam (5,4 km)
Etappe 13: Mildam - Wolvega (7,1 km)
Etappe 14: Wolvega - Sasweg Gapenburg (6,9 km)
Etappe 15: Sasweg Gapenburg - Paasloer Allee/ winterdienst (6,1 km)
Etappe 16: Paasloer Allee - Nederland (7,2 km)
Etappe 17: Nederland - Hevenweg (9,1 km)
Etappe 18: Hevenweg - Heetveld/Barsbeek (7,5 km)
Etappe 19: Barsbeek - Hoeve "De Hope" (8,0 km)
Etappe 20A: Hoeve "De Hope" - Hasselt/ Sint Stephanuskerk (8,0 km)

Start 20 januari 2014

Mijn slaapadresje in Minnertsga voor de eerste nacht is al geregeld, inclusief warm eten en ontbijt!

In Hasselt ben ik ook welkom en dat is heel fijn!

• 30 November 2013 - 01:58

Minke Geurts-Postma:

Loop het Jabikspaad tot Hasselt? Wat een afstand! groetjes mam

• 13 Januari 2014 - 20:50

Petra Teeninga:

klopt! Hasselt bij Zwolle, waar Bianca haar ouders en grootouders wonen.