Van avonturieren komt avonturieren… - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Petra N. Teeninga-Reitsma - WaarBenJij.nu Van avonturieren komt avonturieren… - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Petra N. Teeninga-Reitsma - WaarBenJij.nu

Van avonturieren komt avonturieren…

Blijf op de hoogte en volg Petra N.

21 Oktober 2014 | Nederland, Hoogeveen

Het hek is van de dam. Nu ik eenmaal besloten heb om mijn hart te volgen merk ik dat de ene onvervulde droom na de andere in mijn gedachten naar binnen tuimelt. De ene hardnekkiger dan de andere. Eentje die mij maar niet loslaat is de droom om ontwikkelingswerk te gaan doen.

In de periode van mijn inservice opleiding tot verpleegkundige A, zo heette dat eerder als je in een algemeen ziekenhuis werd opgeleid, droomde ik ervan om na mijn diplomering een aantal jaren mensen in ontwikkelingslanden te kunnen helpen. Nadat ik noodgedwongen moest stoppen met mijn werk en opleiding, heb ik het idee laten varen.

Tijdens mijn wandeling in Frankrijk, heb ik de laatste dagen samen met Maria gelopen. Zij was verpleegkundige en deed ontwikkelingswerk na haar opleiding. Ik herinnerde mij weer hoe graag ik had willen doen, wat zij had gedaan en luisterde gretig naar haar verhalen, met weemoed denkend aan mijn onvervulde dromen. Maar het mooie kwam nog, ze vertelde dat ze na haar pensionering weer ontwikkelingswerk had gedaan. Wel een kortere periode, maar toch...!

Door het verhaal van Maria voelde ik dat ik nog een kans kreeg om mijn onvervulde droom uit te laten komen. Het is nog niet te laat!

Na de zomervakantie duurde het even voordat ik weer een beetje structuur in mijn dagen kreeg. Ik had mezelf een deadline gegeven voor het maken van een plan voor het komende jaar tot aan het vervolg van mijn pelgrimage in 2015. In de dagen voor de deadline kwam het project Cycle4Girls voorbij van Plan Nederland. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt! Na mijn aanmelding, kreeg ik al vlot te horen dat ik mee mocht doen.

Ik kan instappen in een goed georganiseerd project, krijg ondersteuning bij de fondswerving en wordt ook nog fysiek uitgedaagd. Mijn doel is om 3000 euro in te zamelen. Met dit geld kan Plan 3 jaar lang 3 meisjes helpen aan een betere toekomst.

In maart bezoek ik de projecten van Plan in Vietnam waarbij ik kan zien hoe de sponsorgelden die ik bij elkaar heb gefietst ingezet worden om de leefsituatie ter plekke te verbeteren. En ik ontmoet de meisjes die door mijn actie gesteund worden. Ik heb hier enorm veel zin in!

De komende maanden zal ik me inzetten om 3000 euro in te zamelen. Help je me mee? Je kunt me steunen door een donatie te doen via de volgende link:

Hier vind je ook meer informatie over Plan Nederland, het project Cycle4Girls en de projecten in Vietnam. Ook zal ik een blog bijhouden over de voorbereidingen en de reis naar Vietnam.

• 21 Oktober 2014 - 17:03

Geertje :

meisje, meisje, meisje, wat ben jij een avonturenmeisje.
    goed plan, goed doel, goed fietsje, goed geld, good girl.